Gothictrue.blog.cz, ano, zase ta gothika aneb Das waren Zeiten

2. září 2010 v 12:51 | onni
Před nedávnem, už ani nevím jakým vlastně způsobem, jsem narazila na jeden blog. Jmenovitě jsou to stránky s názvem gothictrue.blog.cz. Spolu s nadpisem nahoře "Boj proti pozérům" je tedy úplně jasné, oč se autorky blogu snaží. Když jsem si to párkrát projížděla, přečetla jsem si zveřejňované články, dodatky autorek a samozřejmě komentáře, napadlo mě hned několik věcí.
Na první pohled je ten nápad určitě dobrý. Hlavně mě těší fakt, že se tím v dnešní době ještě vůbec někdo zabývá. Je sice fakt, že na první pohled se vzhledově od zloblogů nikterak neliší, autorky by místo rádoby temných slečen v záhlaví mohly použít třeba fotky Johnnyho Sluta. Ve snaze posbírat co nejvíc mylných článků o gothické subkultuře se jim také stává, že se některé věci opakují, nebo chybí původní zdroje (dokone jsem tam objevila svůj vlastní článek z DE, jenom předělaný, s přidanými W!:D). Také některé gramatické a slohové úpravy, ať už v článcích samotných autorek, nebo v jejich doslovech, by mohly být lepší. Jenomže v dnešní době většina lidí, co se pohybuje ve světe domény blog.cz o gramatice a slohu moc přehled nemá, takže, dá se říct, blog je určen především zloghotykům.
Jenomže já jsem moc velký perfekcionista i vzhledem k tomu, že jsme svého času sami dělali web, který měl být jaksi TRUE. Jde tedy hlavně o myšlenku a nápad, a ten je správný. Otázka je - co s tím bude dál? Kolika lidem tyto stránky vůbec otevřou oči? Vzhledem k tomu, že zloghotycy nemají moc ve zvyku číst celé články, a už vůbec ne dovětky, vlezou na blog, uvidí klasický design, přečtou si první odstavec ze článku, který je tam zveřejněný a vůbec nebudou vědět, že je daný článek zveřejněn jako příklad mylných informací.
V jednom místě jsem ale narazila na tento článek.
Musela jsem se zasmát. Ne proto, že ten článek je prostě naprostá a dokonalá blbost, ale proto, že právě blog Judythy to všechno začal. Kdybyste někdy dumali nad tím, kde se vlastně vzal celý ten blogový bordel kolem gotiky, museli byste si odpovědět jednoznačně - na www.judytha.blog.cz. Ještě víc mě pak rozesmál komentář pod článkem od jistého Axela Edelsteina: "No vida, když už si nemůžeš najít do koho si rypnout, tak vytáhneš něco starého a začneš o tom svém mlít, asi jako kněz v kostele neustále předčítá pasáže z 2000 let starého knížního braku, aby "obhájil" svou vratkou víru.
Přestaňte se sakra už navážet do Judythy. Vážně nemáte ani sebemenší ponětí, čím vším si za svůj život musela projít. Už je ji skoro 20 let a za tu dobu se dost změnila a myslím, že už je ji nějaká hudební subkultura u pr*ele."
Vytahování jako argumentu Bible je nejen směšné, ale i dosti ubohé. Dále vytahování čehosi o tom, že si Judytha prošla kdoví čím, a že je ji UŽ skoro 20 let - a co jako? Každý člověk si v životě něčím prošel, i já bych mohla vyprávět, a nedělám to, protože - co je komu do toho? Nemluvě o tom, že kdyby Judytha v dnešní době měla v hlavně víc rozumu než tehdy, tak by svůj starý blog dávno smazala, nebo ho přinejmenším upravila.
Bohužel, jednou už Judytha tuhle ostudu kolem gotiky začala a tohle ji bude připisováno navždy. Kdyby totiž už tehdy měla trochu rozum a už tehdy by ji byla "nějaká hudební subkultura u pr*ele", udělala by mnohým velikou službu.
Jistě, i po ní přišli lidé jako třeba Issabellkaa, ale faktem je, že tyto osoby se inspirovaly ní.
Proč jsem ale o tom začala psát? Protože se mi nějak připomnělo celé to období, kdy jsem se nějak s Judythou "hádala". Snaha přesvědčit někoho o tom, že to není věc názoru, že to jsou holá fakta, dokola pořád omývat, že nikde netvrdím, že gothic subkultura je JEN o hudbě, ale že je HLAVNĚ o hudbě, cpát puberťákum, že deprese netrvá několik dnů či týdnu, ale že je to nemoc, která nemá s gothikou nic společného, stejně tak sebepoškozování, žiletky, neoriginální "dark" umění, a už vůbec ne metalová hudba v její jakékoli podobě. Tato dlouhodobá snaha pak vedla k několika věcem.
První věci bylo založení blogu. A jakého blogu? V podstatě uplně stejného jako je nyní gothictrue.blog.cz. Zveřejňovala jsem jeden stupidní článek vedle druhého, pár lidi se tomu vždycky zasmálo, ale většinou se objevovaly rozhořčené komentáře buďto autorů, jejich známých, nebo vlastně jakýchkoli zloghotyků (a víte, že v té době tento termín vlastně ještě neexistoval?:). Vedlo to mimo jiné ke vzniku antionnea.blog.cz, který byl vlastně ještě donedávna aktivní. Později jsem svůj první blog smazala s tím, že se pokusím o osvětu jinak. Vznikl tedy blog batcave.blog.cz. V té době jsem se už znala s Dryu, která taky nějaké články poskytovala, či Maxem Schreckem, který mi začal ještě víc osvětlovat hudební scénu. Nakonec jsem také poznala Shadoww87 a společně, po různých úvahách či diskuzích jsme zalozili Dark Entries (a také nějak v té době vznikl blog http://ihateyouallwoe.blog.cz/, nejspíš jako jedna z prvních snah o recesi). Tyto stránky jsme pak na konci roku 2008 zastavili, což už většina samozřejmě ví.
Co všechno vedlo k tomu, abych mého vlastního "boje proti pozérům" zanechala, to už je zase jiný příběh.
Tehdy, na začátku, jsem na to ale byla sama, sama jsem si ten boj vedla, občas se někdo na chvíli přidal, ale rychle to vzdal. Pro všechny dnešní "bojovníky" jsem připravila půdu. I dnes se všichni se zloghotyky hádají, a to občas opravdu agresivním způsobem. Ono to totiž občas ani jinak nejde, když čtete už na dvacátém blogu pořád to samé, prostě se rozčilíte, nejde to jinak.
Faktem ale je, že dodnes občas kroutím hlavou nad tím, že se tyto boje vedou dál. Samozřejmě jsem za to ráda. Občas se ale směju tomu, že lidé, kteří dnes "bojují" se de facto na tom internetu (a nejspíše i v reálu), chovají úplně stejně jako já těch pár let tomu. Rozdíl je pouze v tom, že v tom nejsou sami. "Bojovníci" přestali být jedinci a stali se davem a jak je jistě všem jasno, proti davu se nelze tak dobře bránit jako před jedincem. Ať už jsou to takové osoby jako Shadoww87 či Evangelist, kteří tak nějak od začátku věděli která bije, nebo jiní lidé, kteří jakýmsi způsobem "prozřeli" (jmenovat je nebudu, protože jich je hrozně moc), všichni dělali/dělají to samé co já kdysi. Ale to já už budu na vždycky ZLONNEA.
Nechci aby tento článek nějak naštvaně nebo snad ublíženě. Dnes už to tak neberu, už to není součástí mého života. Je to jenom nějaká vzpomínka, něco, co se ve mně jednou za čas probudí a zase usne. I všichni ti, kteří "bojovali" po mě, to už vlastně vzdali, a i všichni ti, kteří "bojují" teď, to jednou vzdají. Možná založi podobné blogy a pak je zase smažou. A nejspíše pak přijde zase někdo další. Je klidně možné, že na Zlonneu si jednou už nikdo ani nevzpomene. A bude to tak dobře.



A když už jsme u toho vzpomínání, vytvořila jsem na Facebooku stránku pro Dark Entries. Najdete ji ZDE.

 


Komentáře

1 Luz Luz | Web | 11. září 2010 v 16:21 | Reagovat

Krásný nový design :) Na Judyth a taky různé debaty na zloblozích o gothice si pamatuju. Před asi 4,5 roky byl Judythin blog první, na který jsem v češtině na toto téma narazila, a tehdy mi na tom nepřipadalo nic divného, protože to celkem potvrzovalo a doplňovalo moje tehdejší představy. Jsem ráda, že jsem si později mohla přečíst taky názory a články tvoje a dalších, kteří o tom opravdu něco věděli - tak jsem se totiž dostala ke gothic rocku a další užasné hudbě spojené s touhle kulturou. Jestli si identifukuju jako gothička? To ne, protože 1. mi připadá divné dávat si označení podle oblíbené hudby, to bych chápala třeba kdybych byla sama nějaká zpěvačka nebo hudebnice ale ne jenom posluchačka, 2. nejsem tak vyhraněná pokud jde o hudbu a vkus obecně; miluju některé gothické skupiny a částečně i ten styl, ale je ve mně více různorodých stránek, než abych se mohla nebo chtěla nějak takhle zařadit.

2 onni onni | Web | 11. září 2010 v 18:35 | Reagovat

[1]: no prave, ono lidi co cetlo Judythu a neprislo jim na jejich clancich nic divneho, byla vetsina. Bohuzel vetsina si taky nenechala nic vysvetlit a tak se tenhle "problem" tahne dodnes...
A s tim identifikovanim mas samozrejme pravdu. Ja se kdysi gotickou (nebo spis gothem, ceske verze toho slova mi az tak moc nesedi) nazyvala, dokud jsem nezjistila, ze v dnesni dobe se oznacovat za goticku muze byt takova znamka ostudy :D:D

3 Anča Anča | Web | 24. září 2010 v 19:27 | Reagovat

já už takovýhle věci dávno neřešim. nemá to cenu....znám dost těch, pro něž je gotika prakticky jen styl oblékání a navštěvování stránek jako sanctuary.....stylizují se do tohoto stylu, klidně i navštěvují goth akce...hudba je ani moc nebere, sice jim nevadí, třeba i nějaké kapely znají, ale to je tak vše.  prostě  top berou hrozně povrchně a nikdy nepochopí, o čem to celé doopravdy je. valstěn každej styl je skoro jen o hudbě. fakt každej.  v hudbě je všechno. nic víc k tomu člověk nepotřebuje.... ale tohle někomu vysvětlovat ? to mě už neba . zvlášť, když ti liudé patří k mým přátelům, jsou jinak velmi inteligentní, ale prostě...stejně je gotickou hudbu poslouchat nedonutím. prostě kdo ví, ten ví. kdo neví....ať si v té nevědomsti zůstane

4 onni onni | Web | 25. září 2010 v 12:52 | Reagovat

[3]: No to je prave to, tezko muzes za nekajym pozerem prijit, rict mu, ses pseudogotyk a jestli nechces byt, budes poslouchat to, to a tamo - a delej! Proto mi odjakzika kazdy, kdo se ke gotice dostal jinak nez pres hudbu (a to i kdyz tu hudbu pak zacal treba poslouchat), prisel, ze do jiste miry k te gotice ten spravny vztah nema... no a v dnesni dobe uz fakt tech "true gothu" (kdy se pojem "true goth" stal v podstate necim jako urazkou, coz je fakt smutne) je straslive malo..
a jak rikas, taky uz to davno neresim... jen obcas narazim na nejaky ten blog ci diskuzi a vzpomenu si na tohle vsechno :)

5 Ragnarok Ragnarok | E-mail | Web | 28. října 2010 v 17:12 | Reagovat

Ahoj :-) Jen jsem chtěl poznamenat, že Judyth nebyla tak úplně první, jen tak vešla ve známost, velká většina původních článků byla zkopírovaná. Ona je jen dala na jedno místo.

6 onni onni | Web | 28. října 2010 v 18:20 | Reagovat

Zdravim :)
No prave, byla prvni, ktera to dala dokupy. Nejaky mylny clanek ktery se semtam nekde objevil nic neznamenal, dokud to ona neposkladala v jeden celek. A zacala to propagovat ve velkem. Nemluve o tom, ze si i pamatuju, ze tam mela clanek od Eze, ktery puvodne psal o vecech opozicnich nez tam mela ona, ale ona he nejspis ani necetla..
Vis jak, ona blbost sama o sobe zas tolik nezmuze, dokud ji clovek nejakym zpusobem nezesili a neda ji moc ;)

7 Ragnarok Ragnarok | E-mail | Web | 30. října 2010 v 21:32 | Reagovat

V ní se obecně dá hodně špatně vyznat, proto jí vůbec nesoudím (ne že by to bylo správné u kohokoliv), ale je pravda, že kdybych chtěl něčí článek vydávat za svůj, tak si ho přečtu a opravím aspoň rozdíly pohlaví. aby tam nebylo ,,Potkal jsem mladé gotiky", ale ,,Potkala jsem mladé gotiky". Jinak u mě, abych si o někom udělal názor, rozhoduje úmysl, a ten u ní neznám, takže fakt nevím...teď je úplně jiná, než byla tehdy a o těchhle věcech jsme se nebavili v poslední době vůbec, asi už to neřeší :-)

8 onni onni | Web | 31. října 2010 v 10:31 | Reagovat

[7]: Jeej, to je uplne jedno jaka je dneska, vetsina lidi se meni a vyviji, kor z obdobi veku puberty do obdobi pocatku dospelosti, ja jsem taky uplne jina dnes nez kdyz mi bylo treba 17, 18..
O to prece vubec nejde.. nejde ani o Judythu jako takovou, jde ciste o to co zpusobila. Nebo spis zapricinila, bo zpusobit to sama samozrejme nemohla. Ale nalila olej do ohne, a ten olej lila litrama, tak to proste je ;)

9 Chloë Noir Chloë Noir | E-mail | Web | 23. dubna 2011 v 12:03 | Reagovat

Tvoje komentáre pod hlúpymi článkami si pamätám veľmi dobre. A musím ti poďakovať, pretože mne rozhodne na mojej "ceste" veľmi pomohli. :D
Ja sa snažím bojovať (a som vždy nesmierne rada ak môžem niekomu pomôcť...) a je neskutočne potešujúce počuť/čítať, že vďaka mne niekto objavil túto skvelú hudbu a skvelý štýl.
A popravde...cmňa to aj celkom baví. Je to celkom dobrý spôsob odreagovania sa :D
Ale najviac ma aj tak teší, že éra zloghotických blogískov zrejme už skončila...teraz už toľko nevznikajú, ani tie bloody akože goth obrázky sa toľko nezjavujú a dokonca vznikajú nové blogy ľudí..s dobrým vkusom, ktorí sa v tom aspoň trochu orientujú a nešíria hlúposti. Myslím, že ani tvoj, ani nikoho boj nebol zbytočný.

10 onni onni | Web | 23. dubna 2011 v 21:47 | Reagovat

[9]: Mas pravdu, ze to byl obcas i dobry zpusob odreagovani se. Clovek resil v podstate pitomosti a nemusel resit poradne problemy, at uz osobni nebo celosvetove :D A myslim, ze lidi jsou schopni se hadat i kvuli vetsim hovadinam nez jestli je neco true nebo evil :D
Ale obcas toho bylo proste moc.. kor v tech zacatcich, kdyz jsem na to byla skoro sama. Ono idiocie lidi proste cloveku dokaze obcas ubirat energii. Ale to dokaze i ted, kdy uz se o ceskou gothickou subkulturu tolik nezajimam. Mas pravdu, ze ten boom zloghotyckych blogu docela ustal, ono to totiz byla otazka casu (je to koneckoncu uz nekolik let kdy to zacalo, vetsina tech pubertacek uz proste vyrostla), ale porad existuji lide s blogy, na nez kdyz obcas vlezu, neverim vlastnim ocim.
Ne, boj nebyl zbytecny. Hlavne doslo ke vzniku DE a tohle nas bavilo, hodne. A hodne nas to naucilo. Obcas na to vzpominam a rikam si, kde jsou ty casy. Kde jsou ti lide. Vsechny ty akce, parby. Az budu jednou stara, tak bude fajn na tohle vzpominat. Kor pokud v te dobe bude zase IN neco podobneho :)

11 Hotaru Hotaru | Web | 8. května 2012 v 21:40 | Reagovat

A možno Judytha už čoskoro nebude ;)

12 onni onni | Web | 9. května 2012 v 16:40 | Reagovat

[11]: a ona jeste vubec je?:)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama