bla bla bla...:)

4. května 2012 v 16:07 | onni |  Každodennost
Minulý týden se psalo o minulosti. No, mě se psát nechtělo, ačkoli bych měla rozhodně co říct. Dneska se mi tak nějak psát zase chce, takže prostě píšu. Ono stejně většina napsala vesměs to samé, jo, udělal jsem to a tamto, byla to blbost, ale dneska jsem už jinde.
Jo, jsme jidne, apsoň většina z nás, jelikož bohužel někteří jsou stále zasedlí v postpubertální pseudointelektuální rovině, hledající jakouž takouž odpověď na to, co tady ksakru dělám.
Občas je dobré potkávát svoje staré známé. Nebo si přečíst něco na blogu, kde člověk kdysi vysedával hodiny. Člověk si jednou za čas díky tomu může zopakovat - jo, takhle jsem taky mohl/a skončit. Pak je dobré to konzultovat s dalším starým známym a ujistit se, že nejen já jsem ta divná, která už prostě tak nějak vyrostla. Že je to úplně normální. Kdysi sme byli všichni vesměs na stejné úrovni a dnes bychom měli být také. Ale nejsme. Jen někteří. Zbytek zůstal tam.. někde... kdoví kde...
Ale ne, nebudu si hrát na člověka co je nad svou minulost už dokonale povznesen. Lhala bych si do kapsy. Kdyby to tak bylo, nemívala bych ty debilní sny, které mívám. Třeba nedávno se mi zdálo, že jsem šla na koncert jedné party metalistů, které jsem kdysi nazývala kámoši. Nevím v jak moc velkém zatmění musel můj mozek v té době být, každopádně jsem celkově byla mimo a trestem za to mi budiž fakt, že je to období života, na které mám nejsilnější vzpomínky ze všech a ačkoli se s těma lidma už vůbec nevídám, nějak se nedokážu zbavít jistého druhu záště vůči nim (možná proto, že je to badna těch největších idiotů, jaké jsem kdy za života potkala - a že jsem těch idiotů potkala už fakt hodně - plus, bohužel o mě ví víc než jsem ráda a a jsou schopní i po těch 7 letech to při první lepší přiležitosti použít proti mě). Jo, chovala jsem se jako hysterická chudinka, které se potápěla v herečkovském vyvádění a kecech o pravé, tragické lásce. Nejspíš jsem byla deformována texty HIM, nebo neustálým čtením knih a la Na větrné hůrce či koukáním na film The Crow. Kdybych se v té době potkala, pořádně bych se profackovala.
Jenomže to nejde. Protože tohle muselo být. Dnes už vím, že v té době mi něco chybělo, nejspíš to nebyla žádná konkrétní věc a nejpíš nebyla jen jedna. Bylo to víc věcí najendou, které musely přijít v pravý čas, abych začala konečně sama na sebe koukat střízlivě.
Nj, utápěla jsem se v sebedestrukci, měla jsem vždycky jenom jednoho pořádného kámoše, protože víc moje asociální já nebylo schopno pojmout. Střídala jsem chlapy, neměla jsem pořádný vztah.
Dneska? Koukám na to z úplně opačné strany. Někdo by řekl, že ten kdo měl za život víc než dva vztahy, kdy ani jeden netrval dýl než dva roky, je proste sociálně deformovaný, nešťastný a nejspíš i méněcenný. Já to vidim jinak. Měla jsem hodně různých vztahů a mohu říct, že většina chlapů mě milovalo. Hodně. Někdy až moc. Kolik lidí může říct, že ho milovalo tolik osob? Některé osoby pořádně nemilují ani jejich vlastní rodiče... Nemluvě o tom, že občas celé ty super-trvalé-dlouhodobé vztahy jsou založené na nízkém sebevědomí jednoho z partnerů a strachu z toho, že ho vlastně nikdo jiný ani nechce. A ano, občas by ho vážně nikdo jiný nechtěl...
Ve výsledku jsem ale za ty moje sny s pitomými a absurdními scénáři rada. Vzhledem k tomu, že mi ukážou něco, co je schované někde v mém podvědomí a ani nevím, že mě daná věc ještě štvě, donutí mě to zase a zase se nad sebou zamyslet. Jestli to, co jsem kdysi dělala, se dalo udělat nějak jinak. Jestli to, kde jsem teď, je to, co jsem chtěla.
Naštěstí totiž vždy dojdu k závěru, že vzhledem k tomu, co všechno jsem přožila, v jakých sračkách jsem byla, s jakýma kreténama se bavila - jsem nemohla dopadnout lépe. To jako fakt.

Baví mě věci, o které se teď zajímám. Hlavně ty naprosto povrchní, jako jsou hadry, šmínky a kosmetika. Jsem ráda, že v hodně věcech je ze mě dneska úplně normální ženská bež potřeby prokazovat svou originalitu, individualitu a inteligenci za každou cenu. Baví mě nosit podpatky a sukně (ačkoli je nenosím něnjak strasně často). Baví mě kupovat si šaty, ve kterých vynikne moje poněkud baculatá, přesto ženská postava. Nemám potřebu se schovávat za rifle a vytahané mikyny. I kdyby bly nevím jak drahé a rádoby kvalitní. Nebo za totálně černé oční linky (ačkoli jsem je měla dycky hezky namalované, jak je známo, 90% gothů se líčit neumí). Dnes si kupuju líčení v přírodních barvách a vlasy na hlavně mám prostě a obyčejně tmavě hnědé.
A baví mě utrácet prachy za blbosti, které nepotřebuju :D

A přátelé? No, nemám žádného a vlastně jich mám spoustu. V práci, v rodině, na internetu, kolem mě. Dokonce se občas objeví i někdo z te dávné minulosti. S některými je to jako bychom se vídali každý den, u jiných mě překvapí, jak moc se změnili. Ale stejně jsem se ve výsledku nejvíc změnila já. Dnes jsem to já, která píše/říká ostatním slova o pozitivním myšlení a o tom, že všechno bude ok. Protože bude. Vždycky :)
 


Komentáře

1 elysia elysia | 9. května 2012 v 10:51 | Reagovat

presto, ze jsem rada, ze jsem se taky tak nejak posunula dal, mivam obcas jeste stavy,kdy mi to chybi, kdy bych neco z toho co bylo, chtela vratit, znova prozit, ale pak vidim nekde v hospode drsny metalovy typky, co by se mi driv libili a zjistuju, ze jsou mi spis k smichu, jak se tvarijou, ze jsou ti nejvic nad veci a jina hudba nez metal jsou proste sracky( i kdyz sami v jukeboxu poustijou furt dokola jen jedno album ACDC:D), a zastydli punkaci, kteri v nakych snad ctyriceti letech jsou totalni fetky a chovaji se jak kdyby jim bylo porad 15. ono v urcitym veku je to i hezky, vcera jsem potkala treba ve vlaku holku tak kolem sestnacti a vlasy ji hraly vsemi barvami ale bylo to fakt hezky a sluselo ji to, kdyz ma ale na sobe neco takovyho baba ve strednim veku, je to opet spis k smichu..taky jsem byla presvedcena ze se svych "idealu" nevzdam, ale kdyz vidim, co by ze me melo byt, tak jsem rada, ze me to preslo:D

2 onni onni | Web | 9. května 2012 v 19:39 | Reagovat

[1]: jo, to je presne ono. Jo, nekdo si mozna rekne - jste dospelacky, jste nudny. Jenomze zit jak vecny pubertak, hrat si na rebela a kdovi co, to umi kazdy. Naucit se prijomu sam sebe, byt zodpovedny, vedet co od zivota chci aniz bych musela mit trapne "hero" kecy - to uz tak jednoduche neni.
A tema metlosema - taky mam par takovych znamych, obcas narazim treba i na FB na nejakou jejich aktualni fotky, kdy proste vypadaj porad stejne, porad stejna poza a kdych co rve "metaaaL - jen pomerne dost mensi pocet vlasu na hlave. Co z toho maji? Ja bych se asi zblaznila, kdybych uz 15 let nosila porad to stejny obleceni a poslouchala porad tu stejnou hudbu :D Jo, glady jsou sice hrozne prakticky boty, ale moje nozka preci jen vic vynikne v balerinach :D

3 Hotaru Hotaru | Web | 9. května 2012 v 21:00 | Reagovat

Hádam nevadí, že ti píšem sem, neviem, či by si sa vrátila ku mne na blog a rovnako som na teba nejak nevedela nájsť mail ani nič podobné, ak ti bude ten komentár vadiť, kľudne ho zmaž, tiež nemám rada, keď sú komentáre offtopic, ale poďme k veciam, čo sa riešili u mňa na blogu.

Som ročník ´93, teraz maturujem.

Musím sa priznať, že naživo som ubergothov nezažila a som rada - nerada sa celkovo zúčastňujem života ktorejkoľvek komunity lebo väčšinou mám s nimi spoločné maximálne tak nejakú tú jednu vec čo spája komunitu a ináč som niekde úplne inde - napríklad taká Harry Potter komunita, mám rada knihy, filmy ale riešiť s kým chodí taký predstaviteľ Draca Malfoya a zarputilo nenávidieť akúkoľvek jeho priateľku - to ide mimo mňa.

Ubergothov som zatiaľ zažila len na internete, keď som ešte na blog.cz blogovala o gothic, snažila som sa písať jednoduché, zrozumiteľné články a pokryť každú jednu tému, isté osoby však nepríjemne začali do mňa vyrývať a mne sa to znášať nechcelo, tak som zrušila blog a sekla s blogovaním, chvíľu blogovala na blog.cz a potom sa definitívne presídlila na blogspot.

Viem, že mníšky majú na starosti iné veci ako sa ma báť, len sa mi to stalo neraz a pobavila som sa :D Samozrejme sú aj také, ktoré so mnou problém nemajú, zase nemyslím si, že som nejaký extrém, takže o to viac ma pobavia takéto reakcie.

A čo si ešte písala Ripči o tom, ako si bojovala proti dárk a ívl ghotyčom - ja si to pamätám, v tej dobe som sa začala pohybovať na blogoch a zaujímať tak latentne o gothic, našťastie som si žiaden temnoblogísek nezaložila a tak som si ušetrila trápnu minulosť :D

A určite ten boj nebol úplne márny, pamätám si, že mňa tvoje komentáre zaujali a tak som sa dala na čítanie dôveryhodnejších zdrojov ako Judythy, prestala počúvať Nightwish a podobné záležitosti...a troška som sa prepracovala bližšie k tomu vo co go.

Asi som sa troška rozkecala :D

4 onni onni | Web | 9. května 2012 v 21:30 | Reagovat

[3]: v pohode, nevadi mi ten komentar tady ;)
jo, ja si myslela ze budes asi takhle stara - ted to neber jako nejakou snahu o stereotypni zarazeni, jen proste jsem videla jeste jakesi to nadseni a snahu se v te gothice najit, ta je typicka pro mlade lidi :)
ja mela to stesti, ze v dobe co jsem se o gothic zacala zajimat, jsem nemela doma net, kolem me nebyl nikdo kdo by to znal a zdroje byly pouze zahranicni weby - jiste, taky sme obcas s byvalym narazili na kapely, o kterych sme si mysleli ze je to gothic rock, ale nebylo to ono, jenomze sme se z toho omylu dycky vcas dostali a navic, jakmile prislo Joy division, clovek v tom proste zacal mit pomalu jasno :) pozu v pravem slova smylu jsem poznala az kdyz jsem prisla na vysku do Brna - nejdriv jsem byla mile prekvapena z toho, jak jsem potkvala lidi co znaji The 69 Eyes - bylo to pro me naprosto nove. Take si pamatuju, ze jsem totalne nechapala, coze to vlastne goth-pozer je - pro me byla gothica odjakziva o hudbe a pozery jsem proste neznala a tak byly moje reakce na kritiku pozeru, gothicy jakozto subkultury plne pseudodeprese, satanismu a sebeposkozovani, naprosto nechapave - neznala jsem to.
Ale brzy poznala. A jo, snaha byla, urcite jsem neco dokazala, ale musim sebekriticky priznat, ze mi leptal ego fakt, ze jsem neco udelala a vysledky si pripisuji jini.
Jenomze dneska uz je zase uplne jiny den. Je mi 26, mam dokoncenou skolu, normalnou praci, hezky vztah, a chci od zivota zase neco jineho. Kdyz se na to divam zpetne, vim, ze mi neco v zivote chybelo - proto jsem se to snazila najit v gothice, v hudbe, ve filmech, v literature, ve znalostech, az ze me nakonec byla chodici encyklopedie co vedela vsechno o vsem, ale zivot mela prazdny (ackoli jsem kolem sebe mela lidi, ktere jsem milovala, a oni milovali me - ale nikdo z nich nebyl ten "the one"). Hrala jsem si na intelektuala, znalce kdeceho (a fakt, ze jsem toho znala a vedela fakt hodne a znam vlastne i doted) jelikoz jsem chtela byt necim zajimava. Dneska uz tohle nepotrebuju - uz mam proste v zivote to "neco". A jak jsem psala tady vys - rada potkavam metlose, punkery, gothy, hipiky, whatever v mem veku a starsi, protoze mi ukazuji, jak jsem mohla skoncit, ale neskoncila ;)
Docela by me jeste zajimalo, co na to vsechno tvoji rodice?:)
Jinak, muj mail klasica onnea@post.cz ;)

5 Hotaru Hotaru | 9. května 2012 v 21:45 | Reagovat

[4]: Okej, keď tak ti napíšem na mail, chodíš tam často?

V pohode, neberiem to v zlom, ono tú snahu čo mám mi pomaly ale isto pohasína, kedysi som obiehala ghotyč blogísky, komentovala a hádala sa ostošesť, dnes ma to už ani nenapadne, radšej prispejem niečím na môj blog a prečítam si zaujímavé komentáre od ľudí, ktorí majú svoj vlastný názor. Ako jeden môj čitateľ raz poznamenal, najlepšie je proste hrabať si na svojom piesočku, nemá nejaký preveľký význam riešiť to komentárovými vojnami, osoby z toho buď vyrastú alebo bohužiaľ nie a to už môj problém nie je (ale sem - tam sa na niektorých rada zasmejem, aj keď občas je to s nimi skôr na plač).

Myslím, že možno bude lepšie celkovo neriešiť túto pózerskú "gothicu", sem tam napísať nejaký goth - related článok u mňa na blogu a tým nech to hasne, obávam sa, že kebyže sa znova uvedie pozornosť na gothic, mohli by sme tu mať vlnu ďalších Judytha - like blogov.

Zase v tomto ohľade - nemám pocit, že by mi niečo v živote chýbalo, mám priateľa, svoje záľuby, pár kamarátov, no o to lepších...o kariérnych úspech ešte zatiaľ hovoriť nemôžem ale snáď aj to bude časom ^_^

Na čo všetko teraz konkrétne moji rodičia? :D

6 onni onni | Web | 9. května 2012 v 21:54 | Reagovat

[5]: jo, na mail chodim casto, sic mi nekdy trva nez odpovim ;)

no zajima me co tvoji rodice na to jak se oblekas, jake mas zajmy atd.

Nerikam, ze kazdy goth musi byt gothem proto, ze mu v zivote neco chybi - ackoli je to dost caste, hodne gothu ma sebedestruktivni sklony, ze :D
Ja jen rikam, ze neco chybelo me a hledala jsem to proste na blbem miste, tot vse :)

JJ, normalni clovek z toho vyroste a dokaze si priznat, ze delal blbosti a ze to byla ztrata casu, ono treba i cele to blogovani, ja uz mam ten blog tak nejak ze setrvacnosti, pro obcasne verejne vypsani zblebtu, proste se nekde vykecat, obcas hodit par vet ohledne svetoveho deni, tot vse. Stavet si na blogu svuj zivot a hlaven taky treba si honit ego na pochvalnych komentarich od lidi, co se tvari, ze maji vlastni nazor, ale jsou to porad jen ovce.

Internet je fajn, ale je treba ho brat s nadhledem a prilis se s nim neslucovat :)

7 Hotaru Hotaru | 10. května 2012 v 17:29 | Reagovat

[6]: Hm, sú zvyknutí na to, ako sa obliekam, mame sa niektoré moje outfity páčia a niektoré nie, ale vidí, že to nemá nejaký negatívny vplyv na mňa, takže to nerieši. A to isté by som povedala, že platí aj o mojich záujmoch, je rada, že radšej otvorím knihu ako keby som sa mala niekde vonku ožierať a pri príchode domov ogrcať schody or whut ako podaktorí moji rovesníci.

Kebyže je blog stredobodom môjho života, tak je ten môj život naozaj smutný, no ja mám koníčkov viac aj mimo internetu a ako som už hovorila vyššie, kamarátov mám, priateľa mám, už len úspešne skončiť strednú a dostať sa na VŠ a nechýba mi nič.

8 Slečna S. Slečna S. | 11. května 2012 v 22:19 | Reagovat

Nu, možná jsi příliš striktní - jsou lidé, kteří vypadají dvacet let plus-minus stejně, základ toho, co poslouchají, je u nich stejný v devatenácti i ve čtyřiceti, ale neznamená to nějakou jejich zastydlost, jen holt brzy našlo něco, co jim vyhovuje a nemají potřebu to měnit.

9 onni onni | Web | 11. května 2012 v 23:37 | Reagovat

[8]: promin, ale takoveho cloveka jsem jeste nepotkala ;) pokud se na prvni pohled zdal v klidu, po blizsim poznani slo lehce odhadnout, ze jeho zivot je v podstate dost o nicem, je prazdny, nudny, nebo dokonce nestastny a svym radoby stylem se to snazi jen zamaskovat. A clovek, co posloucha 20 let furt stejnou hudbu? To jako vazne? Oh my...
Ale samozrejme, z hlediska pravdepodobnosti a faktu, ze vyjimka potvrzuje pravidlo, se da predpokladat, ze lide o kterych mluvis, vazne existuji :)

10 onni onni | Web | 12. května 2012 v 0:04 | Reagovat

[7]: tak to mas vyjimecne chapave rodice, preju ti to :) u me to tak bohuzel nebylo, ale kdyz tak na to zpetne koukam, to ze se nasim nelibilo jak se oblikam a co posloucham je vlastne posledni, co by me melo na tom, jak se tehdy chovali, stvat.
Dneska je to nastesti ok, asi hlavne proto ze jsem se celkem dost naucila je brat s nadhledem - a naucili sme se vedle sebe zit, davat neco jeden druhemu atd. No a nechodim v cernych hadrech uz taky, ze :D
tak snad se ti maturita i to ostatni povede ;)

11 Slečna S. Slečna S. | 12. května 2012 v 17:13 | Reagovat

[9]: Já pár takových lidí, takže skutečně existují. I když kreatury ala Bob Lučan se asi vyskytují častěji, no :D

12 onni onni | Web | 12. května 2012 v 19:42 | Reagovat

[11]: chacha, zajimave, ze presne tohodle cloveka jsem mela na mysli :D
no ale stejne, pro me clovek, co cely zivot posloucha stejnou hudbu a dokonce se i cely zivot stejne obleka, prijde, kdyz uz nic, tak dost omezeny, i kdyby byl nevim jak psychicky vyrovnany ;)

13 Slečna S. Slečna S. | 12. května 2012 v 20:51 | Reagovat

[12]: Mně člověče ani ne. Imho je nějaký lidský vývoj a změny možno provozovat i bez toho, že by kromě proměn duševních docházelo i k výměnám např. toho šatníku a hudby...navíc teda jsem se asi nevyjádřila nejlíp s tou stejnou hudbou - mínila jsem jedno určité zaměření či styl, ne furt dokola ty stejné kapely nebo dokonce jednu kapelu, z toho by se snad dalo i zbláznit:D

Ale možná jsem jen potrefený pták, ne tedy hudebně, ale oblečením :) oblékám se už léta dost stejně a nemám nejmenší chuť to měnit (už jen proto, že mě řešení hader zrovna moc nebaví, líčím se akorát, když chci někoho vyděsit a ve spoustě typů oblečení si připadám jak idiot) a čím dál tím víc nemůžu z různých rad, co je a není  vhodné pro určitý věk.

14 onni onni | Web | 12. května 2012 v 23:16 | Reagovat

[13]: ja mluvim jen z vlastnich zkusenosti, u lidi co jsem potkala a byli zamereni cely zivot jen na jeden styl hudby, oblekani, umeni atd, byli omezeni i celkove, v nazorech, inteligenci atd.

Na druhou stranu znam neskutecne obrovske mnozstvi lidi, kteri jsou zase opacny extrem, styl oblekani i hudbu co poslouchaji, a take nazory (coz je asi ten nejvetsi pruser) meni takrka kazdy mesic a uprimne nevim z jakeho druhu lidi mi je vic soufl teda :D

V tom clankum co jsem psala jsem ale mela na mysli celkem konkretni lidi, ty o kterych se mi zdalo a je to vlastne cela takova mistni parta, ktera cita dohromady 20 i vic lidi, vsichni se mezi sebou znaji (to vis, vesnice), chodi na stejne akce, jezdi na stejne festaky, nosi stejne debilni dzinove bundy s heavy metalovym logem, ba dokonce maji i podobna tetovani a dokonce se mezi sebou i berou :D nosi uz x let dlouhe vlasy a ocividne jim jeste nedoslo, ze tech vlasu maji porad min a min a ze proste vypadaji jak idioti :D
o tohle mi slo, o to, ze jsem k tehle parte tak nejak patrila taky kdyz mi bylo zhruba 19 a vim, ze nebyt nekolika dobrych rozhodnuti v mem zivote, byla bych v tehle parte porad, myslela si, ze poloplesaty metlos s omezenym nazorem na umeni vubec je to nejvic na co mam, pokud jde o chlapy, a dal bych hledala to "neco".

Jinak, me taky dlouha leta rikali, ze bych si mela oblekat to a tamto, bla bla, bylo mi to jedno. Zacala jsem se oblekat hezky v momente, kdyz jsem zacala chtit sama. Kdy jsem si zacala uvedomovat, v cem vypadam dobre. Pro sebe, ne pro okoli. Libi se mi jeden citat co jsem nedavno cetla v ELLE - "Zkraslovani sebe same si musi zena uzivat jako projev sveho vrcholneho egoismu, jako prostor, kde je sama sebou, kde tvori sebe samu a sebe samu take oceni." - myslim, ze to mluvi za vse ;)

15 Slečna S. Slečna S. | 13. května 2012 v 14:29 | Reagovat

[14]: Ach so, tys měla na mysli zcela konkrétní vesnické metalisty (jojo, mám předsudky, co už s tím). :D Tak to veškeré mé výhrady mizí, jednak ty lidi znáš a jednak ty předsudky... :))

Ad hadry - já jsem se svým oblékáním spokojená i v zrcadle. Jen mě poslední dobou facinuje internetový fenomém tažení proti neženskému oblékání. :) Čímž teda v žádném případě nemyslím, že by s proti něčemu táhla ty, jen se mi to nějak připomnělo.

16 onni onni | Web | 13. května 2012 v 15:34 | Reagovat

[15]: :))
jj, mela jsem na mysli konkretni lidi, tech lidi je ale opravdu velka spousta a casto se mi pri poznani nove osoby podobneho typu stava, ze se tento typ cloveka uplne jednoduse da zasadit do stejneho ci podobneho schematu ;)

Hadry - nevim jeslti mame na mysli obe to same, ale ja jsem za tohle tazeni rada. Protoze obecne je znamo, ze Cesi se oblekaji strasne a ceske zeny proste katastrofalne. Libi se mi, ze existuji weby jako Modni peklo, ackoli jsou mnohym trnem v oku, a to hlavne potrefenym husam. Na druhou stranu nikdo nikomu vylozene nic nenuti ani nezakazuje, jen se ten fenomen snazi pouzakat na obrovskou absenci vkusu v oblekani (a s tim jsou spojene i dalsi veci) u Cechu (a lidi tak nejak obecne no).
Ja do prace chodim, a to hlavne v zime, kolikrat proste v riflich a pohodlne mikine a teniskach, protoze za a v tom potrebuju vydrzet 8 hodin sedet, za b mame kancl hned velde skladu kde se drzi neuveritelna spina, takze bych si nerada okopala a zaspinila drahe lodicky, za c mame v kanclu kolikrat dost kosu a tak clovek pri oblekani musi premyslet hlavne prakticky atd. Nastesti jezdim autem, takze me ani nikdo v tom nevkusnem obleceni neuvidi :D to ale nemeni nic na tom, ze se osobne proste citim lepe a sebevedomeji, kdyz mam na sobe baleriny a elegantni svetrik ;)

17 Slečna S. Slečna S. | 13. května 2012 v 19:03 | Reagovat

Ja ja, Módní peklo jsem myslela, jen čekám, kdy v něm skončím. Není mi tedy trnem v oku (ježto do diskuse, ze které se zrodilo, sem tam přispívám, tak ani snad být nemůže), spíš se jím docela bavím - ostatně, proto taky vzniklo. Jen mi přijde komické to prosazování onoho 'ženského' stylu téměř za každou cenu, občas bez ohledu na to, v čem se ten který člověk cítí lépe, sluší mu a co se mu líbí...za čímž je pravděpodobně fakt, že se holt oblékám spíš jako Lisbeth Salander než jako pin-up girl a v čemkoliv 'ženském' si připadám i vypadám jak kretén :D

Což samozřejmě neznamená, že kritika zdejšího stylu, nebo spíš nestylu oblékání, je špatná - naopak.  Zejména co se týče např. hygieny by jí měly být plné náklaďáky, neb jet v prostředcích MHD začíná být s přicházejícím oteplením opět ještě o kus větší sebevražda než normálně.

18 onni onni | Web | 13. května 2012 v 19:49 | Reagovat

[17]: a vis, ze ja to taky obcas cekam? protoze k onomu idealu, ktery by byl v pekle vychvalovan, mam dost daleko :D ackoli rifle mam ve skrini jen jedny a nosim je uz dost malo :D nemluve o tom, ze obleceni ktere je tak propagovano jakozto tezce univerzalni, je obcas neuveritelne nudne - to ze budu mit doma jedny obycejne cernohnede lodicky na vsechno mi urcite nepomuze k tomu, abych si pripada vic zensky. Na druhou stranu takova kritika o ktere mluvis, nebo treba kritika toho jak se lidi oblekaji do divadla, je opravdu na miste a mela by byt tesana do kamene. A rozhodne se mi libi kritika te spatne stranky zenskosti - te radoby sexy, te lacine.
Je pravda, ze je to takovy trend dneska. Kazda druha holka, ktera na to nema a v zivote mit nebude, zna presne modely toho a tamtoho svetoveho navrhare. Vsechny miluji silene vysoke podpadky a ja vidim mou mamku, ktera v podpadcich chodi prakticky od puberty, jak mam na stara kolena silene problemy s kloubama u nohou a rikam si - proc vlastne? Ano, i me bavi zajimat se o liceni, i me bavi si kupovat drazsi modni casopisy a koukat jak puk na nabidku kabelek za 45 tis. Ale vsechno ma sve hranice. I to i ono. Navic, ty casaky kupuju proto, ze se mi libi jejich clanky, kupodivu s tradicnima casopisema pro zeny nemaji moc spolecneho.
Ale, to zas musim rict, si rozhodne nemyslim, ze by stranky jako Modni peklo kritizovaly oblekani a la Lisbeth (je zajimave jakym archetypem se jiz Lisbeth stala. Jenomze ona je primarne krasna a zajimava zena (aspon ve filmovych zpracovanich, knihu jsem necetla), takze tenhle styl oblekani podporuje jeji charisma. V pin-up stylu by vypadala smesne, to je jasne :)) Primarne se zameruje na klasicky styl oblekani, kdy kritizuje ceske maminy, mlade holky v uzkych dzinach, pneumaticke bundy, desne tenisky a vytahana tricka u chlapu atd.

19 Slečna S. Slečna S. | 13. května 2012 v 20:50 | Reagovat

Ano, autorka Pekla má hodně konzervativní až nudný vkus, já s ním nesouzním ani v nejmenším. Sice je pořád lepší stádo nudně, leč slušně oděných holek, než stádo vysolárkovaných kurev :D ale nadšením do stropu z toho neskáču.
A fenomén módních blogů je poměrně zajímavý. Že jsou holky schopné na těch podpatcích i chodit, to věru nepochopím, já bych po dvou krocích umřela. Ale u nás jsou ty blogy taky takové nijaké...buď působí jakýmsi ušmudlaným dojmem, nebo je to pouhá výkladní skříň H&M či jiných řetězců. A všechny se zas oblékají stejně, až na pár výjimek jsem tu nezakopla o zajímavé, originální lidi (jistě, dá se prohlásit, že takoví lidé nepíší módní blogy, ale já se svých předsudků snažím někdy i zbavit! :D a hlavně si nemyslím, že by móda byla horší koníček než např. moje hraní počítačových her, o čumění na fotbal ani nemluvě).  

Archetyp Lisbeth :) ono je holt jednodušší vybrat nějakou postavu, jejíž styl je podobný tomu mému, než to zdlouhavě popisovat.
Prostě vypadám (hm, vlastně i zjevem, až na účes a piercy - malá štíhlá černovlasá bledá osoba s hranatým výrazným obličejem) nějak takhle, akorát nosívám sem tam i něco barevného.
http://www.sallysfriends.net/Pix/Sallyedit2.jpg
http://i.usatoday.net/life/_photos/2011/10/26/HampM-to-release-Lisbeth-Salander-clothing-line-T3H20U6-x-large.jpg
http://static.fjcdn.com/comments/Lisbeth+Salander+approves+this+post+_da27179fb93a6de48cbcdab1fae4081d.jpg

20 onni onni | Web | 13. května 2012 v 21:04 | Reagovat

[19]: jj, ja jsem uz par fotek Lisbeth videla, dokazu si udelat predstavu :)

Vis a to je prave ono. Ja se kdysi taky oblekala nejak takhle, na rukou stahovaky, cerne linky, vyholena bocni cast hlavy.. vlasy jsem sice nosila cerne spis na stedni a na vysce cervene. A preslo me to. Protoze uz proste nemam potrebu davat okoli najevo jak jsem strasne jina a individualni, ja takova jsem, jina uz nebudu, diky tomu co znam, co umim, co jsem prozila, ze vidim veci, co jini nevidi, ba dokonce i tim, ze mam daleko k manyrum typicke zenske. Ale proc by to okoli melo vedet? Jim to muze byt prece jedno :)
Vic mi vyhovuje muj soucasny styl, ktery pripada zajimavy hlavne me, pro okoli je takrka nepovsimnutelny (aspon tady na vesnici).

Nevim, obcas mi prijde, ze se to s tim aktualnim trendem mody jakozto vrcholneho konicku proste prehani. Ale pro me osobne je to neco netradicniho, jelikoz driv me to nezajimalo a taky se pohybuju v prostredi, kde se zeny oblekaji budto dost nudne, nebo primo lacine.. no ale ja se taky pohybuju v prostredi, kde jsou pocitacove.. a vlastne i stolni nebo hry na konzoli.. neco podradneho, protoze u toho clovek sedi jen na prdeli misto toho aby byl na cerstvem vzduchu, nebo co ja vim.. o tom, ze u Wiicka se clovek hybe vic nez pri prochazce venku se psem, nemaji poneti.. a mohla bych pokracovat, stejne vetsina lidi kolem me nechape, ze dokazu vydrzet sedet klidne i tyden sama doma a mit porad co delat - asi je to tim, ze vetsina lidi nedokaze vydrzet sama se sebou, ale to uz ej zase jine tema :)

21 Slečna S. Slečna S. | 13. května 2012 v 21:37 | Reagovat

Jiná a individiuální...hádám, že zejména po US filmové adaptaci teď bude takhle oděných holek tolik, že podobný styl bude spíš masový :D a obecně mi nepřijde, že by zrovna bubustyl byl něco jó originálního.

Inu, přehání se to (stačí zadat do google třeba czechfashionisto a jednomu lezou oči z důlků a odumírá bránice) s módním šílenstvím alespoň po internetech dosti. Však to zas odezní a za pár let se zase bude šílet s něčím jiným. To je jako s paranormálními romancemi, nejdřív to byli samí upíři a vlkodlaci a teď jsem z rychlé prohlídky nabídky nových knih zjistila, že frčí andělé. Andělé! :D Jsem velice zvědavá, co přijde příště.

22 onni onni | Web | 13. května 2012 v 22:14 | Reagovat

[21]: bubustyl ROZHODNE neni nic originalniho, kor v dnesni dobe, a to je prave ten pruser. Oblekat se jako gotyk/punkac/anarchista/frikulin s arafatkou, necesanymi vlasy a keckami - tohle umi kazdej. Jenomze malokdo z tech lidi, co se takhle oblekaj, si to uvedomuje. Obecne vzato vetsina z nich raci heslo - nakoupim si hadry ze sekace abych demonstrativne dal/a najevo, jak je elegantni, moderni a draha moda proti memu zivotnimu presvedceni. Mysli si, ze se tim odlisi od mainstreamu. Ale je to vlastne jen jiny druh dresscodu, vizualni zarazeni mezi nejakou subkulturu, ve ktere jsou lidi v necem jini nez mainstream, ale v podstate zase vsichni jeden jako druhy. Prijde mi to celkem smesne, pokud dotycny neni vylozene pubertak, tam je to naprosto normalni :)

Jenomze kdyby to bylo takhle jednoduche, tak chodime vsichni v platenych jednobarevnych pytlech.

Zajimave mi prijde, ze mezi myma znamyma je celekm dost holek, ktere se jako mladsi hodne stylizovaly do gotiky a cyber, obcas az moc teda, a dneska maji vsechny fashionblogy nebo neco na ten zpusob a vsechny se zajimaji o high fashion. Jak pises, za par let to bude zase neco jineho.

No a ze jsou ted IN andele? Chmm, tak docela by me zajimal pribeh o neschopne pubertacce co se zamiluje do andela a treba si ho nakonec i veme a bude s nim mit half-blood dite :D

23 Slečna S. Slečna S. | 14. května 2012 v 0:09 | Reagovat

[22]: Kdybych já si vzpomněla, jak se to jmenovalo...ono to teda asi spíš bude paranormální porno :D googlila jsem si autorku a věru, má za sebou opravdu úděsnou řadu o šukání s upíry.
...
Mé google-fu je mocné! Dokonce tam jsou i ukázky.
http://www.arara.cz/product/376504

24 onni onni | Web | 14. května 2012 v 15:24 | Reagovat

[23]: ach boze, dyt i ten obal to ma jak knihy z cervene knhovny :D kde jsou ty casy, kdy clovek shanel v rodnem jazyce knihy Anny Riceove...:)

25 Slečna S. Slečna S. | 14. května 2012 v 17:37 | Reagovat

[24]: Anne Rice není dávno cool, její upíři nesouloží, natož aby plodili či svítili :D a rozhodně tam nikdo nevypadá takhle
"Dvoumetrová Wrathova postava zahalená v kůži ztělesňuje čirý děs. Dlouhé černé vlasy spadající doprostřed čela, oči, jež nikdy nikdo nespatřil, ukryté pod tmavými brýlemi. Ramena dvakrát širší, než má většina mužů."
http://www.legie.info/kniha/11630-j-r-ward-milenec-z-temnot
(to musí být strašlivé  peklo)

26 onni onni | Web | 14. května 2012 v 19:29 | Reagovat

[25]: ramena dvakrat sirsi nez ma vetsina muzu? Chm, nechtela bych pak lezt do dveri teda.. a jmeno Wrath? Tezce originalni..

ale tak co, ja uz v zivote taky precetla nekolik debilnich primitivnich knizek a nerealnych povidek a myslim ze takovych lidi je celkem dost.. pokud to ty pubertaky prejde, tak ok, pokud ne, tak jsou holt ztracene pripady no, ale jim je s tim beztak dobre :)

27 Slečna S. Slečna S. | 14. května 2012 v 19:38 | Reagovat

Kdyby jen Wrath, fascinovaně jsem přečetla recenzi a zjistila, že další hrdinové se jmenují Tohrment, Vishous, Rhage, Phury a Zsadist :D
A přijde mi, že to má cílovku tak 30+ :) jednak je to asi fakt porno, jednak tam nikdo nechodí na střední školu :))

Jo, já taky přečetla hromadu mrzké literatury byť jiných žánrů, ale tyhle paranormální romance/šukačky mi jen z popisů přijdou strašně WTF :) je fakt, že 'normální' červenou knihovnu vůbec neznám, třeba je to v rámci žánru úplně běžné, akorát se tam naroubovali upíři, sukuby a andělé, co já vím. :)

28 onni onni | Web | 14. května 2012 v 19:45 | Reagovat

[27]: ja cetla cervenou knihovku jen jednou v zivote, bo proste nebylo co cist, eroticke sceny tam byly popsane celkem podobne, rposte chlap s dlouhyma vlasama, svaly, nejlip roztrhane rifle.. ted pro zmenu frci bledy, vyhubly manik co sviti na slunci a skace po stromech no :)

29 SiriusNoir SiriusNoir | Web | 11. srpna 2012 v 12:00 | Reagovat

Jsem opravdu rád, že jsem dneska opět narazil po několika letech na tvůj blog a je úžasná shoda okolností, že tu je zrovna tenhle článek. Na tenhle blog jsem se vrátil, protože jsem projížděl své úplně nejstarší články a komentáře k nim, abych se trochu vžil do mého starého já... a koukám, že na minulost se vzpomínalo i tady.

Máme možná občas podobný styl uvažování. Lidi mě fascinují, potkal jsem všechny možné případy a vyhledávám další a další, ale nakonec mi stejně nejvíc dá zkoumání sebe sama.

Teď převracím sám sebe, zkoumám minulost a přítomnost. Každý se mění a já jsem přesně takový, jaký jsem vždycky chtěl být... a bohužel zjišťuju, že mi chybí mé staré já. Ten puberťák, který ještě nic neznal, všemu dával příliš velkou váhu, psal emotivní povídky a liboval si v melancholii. Teď jsem věčný optimista, bavič, sportovec a lidumil. Zakomplexovaného citlivku vystřídal sebevědomý suverén, který žije okamžikem a nevěří na lásku. Možná za vše ale spíš může patetická lidská vlastnost idealizovat si minulost, vidět ji v růžových barvách a omlouvat všechny její chyby.

30 onni onni | Web | 12. srpna 2012 v 15:16 | Reagovat

[29]: clovek ma tendence zapominat na ty spatne veci v minulosti i v sobe samem, jelikoz je to tak jednosussi. A vlastne i prirozene, rekla bych, ze to nejak souvisi s pudem sebezachovy. Patlat se v minulosti a ve vlastcnih chybach je znamka sebedestrukce a poradne palit mosty umi asi jen malokdo.
I me chybi me stare ja, ale chybi mi stare ja i dalsich lidi, kteri byli tomu memu staremu ja pritelem. Chybi mi cely ten svet, ta jeho nevsednost a zajimavost.
Na druhou stranu ja si sve stare chyby i chyby ostatnich porad dost dobre pamatuju na to, abych vedela, ze spis nez se do minulosti vratit, bych tu minulost chtela zmenit, a to od zakladu. Obcas. Jenomze to nejde, takze se musim soustredit na to, co me vytvarovalo do soucasne podoby a vytezit z toho to nejlepsi co jde.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama